User research: Doe het zelf

27 maart 2015 – Utrecht

Werk met echte inzichten voor een beter ontwerp.

Je herkent de situatie vast wel: de opdrachtgever vraagt je om in een paar weken een nieuw ontwerp neer te zetten, terwijl er maar weinig bekend is over de doelgroep. Maar, voordat jij als ontwerper een goed concept kan ontwikkelen, wil je wel begrijpen welk probleem je eigenlijk moet oplossen.

Dan is het handig als je een aantal tools tot je beschikking hebt, waarmee je snel waardevolle inzichten over de gebruiker kan verzamelen.

Binnen de User Research is in de afgelopen decennia een scala aan methoden ontwikkeld die je helpen om kennis te verzamelen over de kenmerken van de doelgroep, hun behoeften, hun gedrag en de knelpunten die ze ervaren. Onder andere met interviews, observaties, card sorts, persona's en customer journeys.

De inzichten die je uit deze onderzoeken haalt, helpen je om een vernieuwend concept te ontwerpen dat echt aansluit bij de doelgroep, maar ook om je keuzes naar je opdrachtgever toe te beargumenteren.

workshop-user-research

Na deze workshop weet je hoe je zelf snel een onderzoek kunt opzetten en uitvoeren. Je leert welke tools je het beste wanneer inzet. Van kwantitatief tot kwalitatief, van desktop research tot veldonderzoek. Met de belangrijkste technieken gaan we samen oefenen zodat je ze zelf kunt ervaren. Daarnaast leer je hoe je je bevindingen in korte tijd kan analyseren en vertalen naar inspirerende conclusies, waar je echt iets mee kunt.

Over Elma Wolschrijn en Miranda de Groot

Elma Wolschrijn werkt ruim 15 jaar als UX ontwerper en researcher voor diverse ontwerpbureaus, instellingen en bedrijven. Daarnaast coacht Elma teams om zelf UX research uit te voeren, omdat ze gelooft dat empathie een belangrijke basis is voor een goed ontwerp.

Miranda de Groot zet zich als UX-specialist al 15 jaar in om frustraties voor gebruikers en klanten weg te halen en de rode loper voor ze uit te rollen. Onder het motto “Begrijp je klant, boost je business” helpt ze bedrijven en hun medewerkers om de klantbeleving in kaart te brengen en te verbeteren.

Praktische informatie

Datum en tijd Vrijdag 27 maart 2015
Locatie Puur werfkelder
Oudegracht 304
3511 PK Utrecht
Tickets € 150,00. Workshops zijn vrijgesteld van btw.
Voorwaarden Tickets kunnen niet geannuleerd worden, maar zijn wel overdraagbaar.
Lees de informatie voor deelnemers »